Wednesday 16 April 2014

Bukan Untuk Di Jual

Sebelum saya meneruskan perkongsian ttg pitis ni ingin saya maklumkan pitis ni Not For Sale :). Sejak penemuan pitis2 kesultanan di Kelantan, saya dapati makin ramai yg berminat utk memilikinya sbg kenangan.

Ramai yg cuba membuat andaian ttg pitis ini, ada yg mengatakan pitis ni dr alam lain, pitis Pemerintahan Cik Siti Wan Kembang dll. Sumber / info ttg pitis ni amat kurang rujukannya. 


Rujukan untuk pitis Kesultanan Kelantan (tin coin) buat masa skrg saya rujuk Buku Saran Singh: The Encyclopaedia of the Coins of Malaysia, Singapore, and Brunei.


Masalahnya kecantikkannya tidak dpt di hayati sepenuhnya hny melihat lakaran hitam putih atau gambar biasa. Insyaa Allah saya sedang berusaha men"3D"kan khazanah ini agar setiap detailnya dpt kita amati.



No comments:

Post a Comment