Wednesday 16 April 2014

Merungkai Misteri 10 sen 1971

Sabtu (12/4/2014) lepas merupakan sejarah dlm hidup saya apabila berjaya mengadakan pameran mini numismatik. Sambutan dr warga Pasir Puteh amat menggalakan, ada beberapa pengunjung yg sanggup pulang dan bawa coin utk saya terangkan infonya.

Beberapa kekurangan saya cuba post mortem balik utk pastikan pameran akan dtg saya boleh beri yg terbaik. Beberapa 'misteri' pd hari tu saya mampu selesaikan antaranya:

1. 10 sen 1971 dr alam bunian atau mengandungi emas putih :)
2. 50 sen 1967 milled edge tidak wujud
3. Token Yasin adalah matawang

Alhamdulillah pengunjung boleh melihat secara dekat dan menyentuhnya bg membuktikan dakwaan mereka (no 1 & 2 di atas) adalah tidak benar.

3 comments:

  1. Bagus tuan. Penerangan sebegini sangat diperlukan bagi membuka minda orang orang yang menyimpan coin agar tidak terlalu taksub dengan coins yang dikatakan dari alam bunian.

    ReplyDelete
  2. Kehidupan yg lari dr realiti akan menyebabkan kita mundur, insyaa Allah saya sdg usahakan utk promote ilmu numismatik ke sekolah2

    ReplyDelete
  3. First Step yang "awesome"......good luck

    ReplyDelete